söndag 24 januari 2010

Veckan som kommer

... ska jag iväg på lite galejs. Lite rajtantajtan. Då, tänkte jag först, skulle jag tillåta mig själv att lugnt äta det som står till buds och inte bråka om några kolhydrater hit eller dit.

Det blir kanske wienerbröd, med choklad på såklart. Tyvärr känns det just nu inte så lockande. Ett halvt wienerbröd, kanske? Nja, vi får se.

Igår simmade jag 800 meter och det kändes väldigt skönt. Dock undrar jag varför jordens alla skrikiga, hänsynslösa ungar alltid måste samlas just i badhus. Det var ett himla liv därinne. Men, men ... spela roll. Jag simmade i alla fall, och tänkte på att jag måste skaffa mig en ny baddräkt för den gamla är helt enkelt utsliten. Vad roligt det ska bli! Fast just nu ändrar jag form ganska fort, så vilken storlek ska man välja? Vilken modell? Dvs jag hamnar snart i situationen att jag KAN välja, och inte bara måste ta den-som-finns-i-den-här-storleken. (Den där svarta, med "slankande" ränder.) Resten av familjen försvann bland vattenrutschbanor och ångbastugrottor. Trots alla skriken var det en jätteskön utflykt. Jag är ledsen över att vi bor så långt från alla badpalats och träningsställen, det är många mil att köra nästan oavsett vilken aktivitet man väljer förutom promenader ... Själv älskar jag styrketräning i någon fin lokal med häftig musik och många speglar. Det är nästan som att besöka en lekplats, fast för vuxna. Ibland tänker jag att det skulle varit lättare om man bott inne i stan och haft nära till simhallen, styrketräningen och bowlingen ... jag menar, de här aktiviteterna är ju KUL, helt oavsett att de är nyttiga och så. Men, men, det är som det är och det finns ju fördelar med att bo som vi gör också. Till våren ska jag hänga med mer på fler kajakturer. Det är väldigt härligt att glida fram en stilla sommarkväll i en havskajak - särskilt när man kan krångla sig i och ur sittbrunnen också utan att fastna.

Efteråt hamnade vi på McDonald's. Så här lowcarbar man sig genom ett McDonaldsbesök: Köp den största hamburgaren och en side salad till det, samt en mjölk eller mineralvatten. Använd salladsbesticken och skrapa bort allt bröd från hamburgaren. Ät resten och låtsas att du inte märker att de hällt socker i dressingen. Väldigt gott var det i alla fall! Jag ser förresten fram mot att Big Tasty återkommer på menyn.

Det konstiga är att man blir mättare om man äter hamburgaren utan bröd, än med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar