söndag 31 januari 2010

Nu har en månad gått

Vägning i torsdags: 94,8 kg. Exakt 7 kg ner på fyra veckor. Jag är förstås väldigt nöjd. Det har gått neråt med ett kilo i veckan från första veckan, då jag ju körde pulverrivstart. Och det går lätt, annat kan jag inte säga.

Sedan har jag varit ute och svirat, som det heter. Äh, inte så farligt, bara en resa åt sydliga nejder, dvs Malmö och Köpenhamn. Det var mycket roligt, jag åt mycket gott och ganska så nyttigt ändå. Däremot kunde jag halvt sorgset, halvt triumferande konstatera att pommes frites har förlorat sin tjusning. Jag trodde att det skulle bli hur gott som helst efter denna stenhårda avhållsamhet. Istället märkte jag att det inte smakade något särskilt alls på hela taget. Och sedan låg pommesen helt enkelt kvar på tallriken ...

Det känns som om jag inte gjorde annat än åt på den här utflykten, vilket absolut inte är sant. Nu tror jag att vi väntar med vägningen ett tag ändå, för säkerhets skull. På hemvägen fick jag göra som Vanliga Människor gör och köpa mig en submarine-macka, det fanns inte något bättre att tillgå. Första gången jag åt en portion bröd på en månad. Och det var gott, annat kan jag inte säga!

Vad jag ska hitta på för kul nu framöver vet jag faktiskt inte. Det var den här konserten och tillhörande skutt i Malmö som var den stora, sedan länge efterlängtade händelsen.

Nu väntar vi mest på våren. Och vägen är så hal att man inte ens kan ta promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar